onsdag 30 maj 2018

Äntligen mer sticktid

För ett tag sedan bestämde jag mig för att jag faktiskt behöver sticka mer än jag gjort de senaste månaderna och nu är min sjal helt klar. Jag hade som mål att sticka fram till avslutningskanten men jag blev helt klar
Det visade sig att jag stickat en rapport mer än jag räknat ut att jag skulle göra så mitt vackra Filisilk räckte inte helt. Men eftersom jag hade Filisilk i en mörkare nyans gjorde jag avmaskningen med den och nu väger sjalen 102 gram. Denna sjalen, som jag kallar Chardon (tistel på franska) ska snart bli ett mönster. Jag håller på och skriver och gör diagram och om ett litet tag ska den ut på teststickning.
Är du sugen på att teststicka kan du maila till mig på info (at) medeas.se så får du veta mer. /Efwa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar