onsdag 2 maj 2018

Inget FO i april

Jag började sticka mössan Langfield i mellandagarna. Hade några nystan kvar efter att tidigare ha stickat sockor i garnet (Onion Nettle Sock, vilket trots namnet var ett direkt olämpligt användningsområde). Jag tänkte att en mössa inte slits lika mycket och satte fart med Langfield. Den har så rolig konstruktion att jag ignorerade känslan av att den blev alldeles på tok för stor utan glatt fortsatte sticka tills garnet tog slut. När jag hade hittat mer garn kom jag inte ihåg var i mönstret jag befann mig och projektet blev liggande.

När jag nu tog fram det för att sticka klart kändes det meningslöst. Jag kommer aldrig att träffa en människa med så stort huvud att mössan kan komma till användning. Mönstret kommer nog dessutom mer till sin rätt i ett garn som inte är enfärgat. Tog ett djupt andetag och repade upp alltihop. Det känns lite surt att inte gå i mål med utmaningen för den här månaden men jag kommer nog snart över det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar