onsdag 30 maj 2018

FO maj

Jag tycker att flerfärgsstickning är så fint. Det här länge retat mig att jag inte blir nöjd med hur jag utför det, så i höstas började jag lägga mer tid på att träna på det. Jag kunde konstatera att det för mig är lättare i tjockare garn än i tunt och bestämde mig för att göra en blandning av Yarnestys två mönster Sol Angelicas Socks och Cloette's Sport Socks. Det blev en strumpa och sen kom jag inte ihåg hur jag hade gjort anpassningarna, så den hamnade åt sidan. Det enda jag kunde utläsa av mina anteckningar på Ravelry var att jag stickat flerfärgsstickningen med 0,5 mm större stickor än de enfärgade delarna. Det glömde jag ändå bort att göra på socka nummer två. Lika bra det, det blev faktiskt jämnare med samma.


Nu känner jag mig redo att ge Sol Angelica ett försök även i tunt sockgarn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar