lördag 3 mars 2018

Sticklust-sjal

I höstas behövde jag få tillbaka min sticklust och gick till garnbutiken med ett presentkort och bad om råd. Jag kom hem med 4 nystan och ett mönster till sjalen Paris. 
Sticklusten återvände faktiskt, men under tiden jag färdigställde en docka till min brorsdotter försvann själva sjalstickingen. Den hittade jag helt lämpligt denna vecka och nu ska den bli klar innan vintern försvinner. Ena halvan är klar och jag startar med att hämta upp maskor för den andra halvan. 



2 kommentarer:

  1. Den sjalen tycker jag är jättefin! Har länge tänkt sticka den (med reservation för att det kanske finns fler randiga sjalar som heter Paris? Jag tänker på Deisy designs sjal) men aldrig kommit till skott. Ser fram emot att se din!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är just den sjalen. Jag tror den blir perfekt på min kalla arbetsplats. Stor nog att svepa om sig och smidig nog att vira några varv runt halsen.

      Radera