måndag 1 januari 2018

Januari månads UFO och lite annat som behöver fixas i år

Hej, hej!

Jag har inte varit med här tidigare och jag har heller inte följt sidan, mer än vad jag hört från andra ibland. Man kan säga att allt stickrelaterat har legat till sig ett par år, ja, utom själva stickningen då. Jag har stickat, men inte riktigt i samma utsträckning som tidigare. Så i år är det dags att komma igång igen!

Först ut på min UFO-lista är ett par sockor som jag började med i en utmaning hösten 2013. Dessa sockor har verkligen varit en utmaning. Från början skulle de stickas med magic loop, samtidigt båda två, det projektet gav jag upp ganska omgående. Dessutom stickas de i svart garn och när de faktiskt var klara någon gång för ett par år sedan fladdrade de runt tårna på min pappas långa och smala fötter. Så jag repade upp och har sedan inte kommit mig för att ta tag i det. Idag har jag plockat fram dem och innan januari är slut ska de vara klara och levererade.




Jag har även ett par andra projekt för januari. Det är att sammanställa en UFO-lista, få igång min gamla blogg samt att sortera alla mina sticksaker efter flytten i maj. När detta är gjort borde det vara klart för februari-utmaningen.

/Ida N (sticksIDAn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar